Τα δημοφιλή social media λοιπόν, θα είναι το νέο «εργαλείο» στα χέρια του υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Η Κυβέρνηση θα εκμεταλλευτεί τη κατάσταση που επικρατεί στον κυβερνοχώρο φιλοδοξώντας να πιάσει τα «ποντίκια» μέσα στη φάκα που τα ίδια έχουν μπει.
To γεγονός οτι το facebook (και γενικότερα όλα τα σύγχρονα μέσα κοινωνικής δικτύωσης) είναι ο μεγαλύτερος «ρουφιάνος» της εποχής μας που επινοήθηκε αποκλειστικά και μόνο για να παρακολουθεί διεξοδικά όλες μας τις κινήσεις προσφέροντας μας έναν πιο ευχάριστο τόνο σε αυτή .... τη διαδικασία είναι κάτι που γνωρίζουμε όλοι. Εκτεθειμένοι στο διαδίκτυο με τη δική μας έγκριση παρακολουθούμαστε από τους πάντες αθόρυβα και διακριτικά χωρίς όμως να μας προσφέρεται κανένα περιθώριο προφύλαξης.
Τα δημοφιλή social media λοιπόν, θα είναι το νέο «εργαλείο» στα χέρια του υπουργείου Οικονομικών για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Η Κυβέρνηση θα εκμεταλευτεί τη κατάσταση που επικρατεί στον κυβερνοχώρο φιλοδοξώντας να πιάσει τα «ποντίκια» μέσα στη φάκα που τα ίδια έχουν μπει. Προσοχή λοιπόν, ακόμα και στις φωτογραφίες που κατα καιρούς «ανεβάζετε» στο instagram γιατί αν δεν συνάδει ο τρόπος ζωής που παρουσιάζετε με το δηλωμένο εισόδημα σας τότε μάλλον έχετε πρόβλημα!
Με τη βοήθεια της τεχνολογίας, των διαφόρων βάσεων δεδομένων από τράπεζες, εφορίες, υποθηκοφυλακεια, κτηματολόγιο κλπ, αλλά και στοιχείων που θα αντληθούν ακόμη και από εφαρμογές social media (Facebook, Instagram) οι φοροελεγκτές της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, του ΣΔΟΕ και άλλων κρατικών υπηρεσιών θα θέσουν στο στόχαστρο 1.800.000 ΑΦΜ πολιτών και επιχειρήσεων για τους οποίους ήδη υπάρχουν ενδείξεις φοροδιαφυγής
Στο υπουργείο Οικονομικών έχουν ετοιμάσει ειδική ελεγκτική εφαρμογή η οποία προς το παρόν εφαρμόζεται πιλοτικά και από τον επόμενο μήνα θα “τρέξει” στην πλήρη της μορφή, σύμφωνα με την οποία οι ελεγκτές θα πληκτρολογούν ένα ΑΦΜ και μέσα σε 24 ώρες το ίδιο το σύστημα, χωρίς να υπάρχει ανθρώπινη παρέμβαση, θα αντλεί από πολλές και διαφορετικές πηγές πληροφόρησης αρκετά στοιχεία και θα βγάζει ένα μήνυμα: Να συνεχιστεί ή όχι ο φορολογικός έλεγχος.
Ο ελεγκτής δεν θα περιορίζεται στα στοιχεία που βγάζει αυτόματα το σύστημα αλλά θα μπορεί με τη βοήθεια της τεχνολογίας να εισέλθει στο προφίλ του φορολογούμενου στο Facebook, στο Twitter και στο Instagram να αντλήσει στοιχεία για ορισμένα περιουσιακά στοιχεία που μπορεί να μην φαίνονται στα επίσημα αρχεία που διαθέτει το κράτος.
Ακόμη και ο πολυτελής τρόπος διαβίωσης που μπορεί να απεικονίζεται σε διάφορες φωτογραφίες, αν δεν υποστηρίζεται από τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογούμενου θα αποτελούν στοιχεία για περαιτέρω έλεγχο και επιβολή προστίμων.
Η νέα εφαρμογή θα έχει πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε καταθέσεις του φορολογούμενου, στοιχεία από διάφορες λίστες που έχουν καταχωρηθεί σε ειδικές βάσεις δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών, στα περιουσιακά στοιχεία του, όπως αυτά εμφανίζονται στο Ε9, το κτηματολόγιο και άλλες βάσεις δεδομένων, σε παρελθούσες φορολογικές χρήσεις και εισοδήματα, σε πρόστιμα και ποινές, σε βάσεις δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών, του υπουργείου Ναυτιλίας, στοιχεία από το Χρηματιστήριο και τις συναλλαγές που έχουν κατά καιρούς πραγματοποιηθεί.
Τέτοιου είδους διασταυρώσεις γίνονται ήδη πιλοτικά και τα αποτελέσματα φέρονται να είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά καθώς αποδεικνύεται ότι το νέο πρόγραμμα, που είναι μετεξέλιξη του συστήματος Elenxis, μπορεί να κάνει τη διαφορά στο κυνήγι κατά της φοροδιαφυγής. Το κυνήγι της φοροδιαφυγής θα δεν στηρίζεται βέβαια μόνο στα ηλεκτρονικά δεδομένα αλλά και σε επιτόπιους ελέγχους που θα πραγματοποιούν οι φοροελεγκτές, ακόμη και στις κατοικίες των υπόπτων για φοροδιαφυγή.
Σημαντικό ρόλο στη βελτίωση των βάσεων δεδομένων πάνω στις οποίες θα βασίζονται οι διασταυρώσεις θα αποτελέσει το περιουσιολόγιο που θα κληθούν να συμπληρώσουν 8.500.000 φορολογούμενοι (φυσικά και νομικά πρόσωπα) από τον Φεβρουάριο του 2017.
Μέχρι στιγμής από όταν δημιουργήθηκε το facebook υπήρξαν πολλοί «αφελείς» χρήστες όπου παραδινόντουσαν στις προτροπές του μέσου να δημοσιεύσουν φωτογραφίες, να εκφράσουν σκέψεις, να αναρτήσουν προσωπικές τους ιστορίες ή να επιδείξουν την καθημερινότητα τους έτσι ώστε να τη μοιραστούν και να διασκεδάσουν μαζί με τους «φίλους» τους.
Ηταν θέμα χρόνου η ευχαρίστηση αυτή να αποκαλυφθεί πως στη πραγματικότητα ήταν ένας ακόμα τρόπος να γνωρίζουν την κάθε μας κίνηση και μάλιστα με τη θέληση μας! Τώρα τι λέτε.. θα πατήσετε ξανά με τόση ευκολία Like;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου